vrijdag 26 mei 2017

De reisdag

Vandaag is het zo ver! We mogen weer lekker naar Amerika! De wekker staat op normale tijd 06.30 en na een lekker ontbijtje en de laatste dingen in de koffer te hebben gestopt staat Karina om 08.00 op de stoep. Even gezellig kletspraatje en de auto volladen en om 08.30 zitten we in de auto naar Düsseldorf. Het is lekker rustig op de weg en iets over 10.00 uur parkeren we de auto. Met de monorail naar de terminal en binnen een halfuurtje hebben we de koffers afgegeven en zijn we door de security. Vervolgens gaan we gezellig met zijn drietjes nog even lunchen voordat we naar de gate lopen. Het vliegtuig vertrekt een half uur te laat, ipv 12.25 vertrekken we om 13.05. Maar het is maar een vluchtje van 35 minuten. Om iets over half twee landen we op Schiphol. Hier is het een stuk drukker dan op Düsseldorf. En hebben we alle tijd nodig. Als we in de rij voor de paspoort controle staan zien we dat ook deze vlucht vertraging heeft, hij staat nu op 15.05 ipv 14.45 geeft ons wel wat meer ruimte die we echt nodig hebben. Vervolgens weer naar de wel bekende vragen heeft u zelf u koffer in gepakt, waar verblijft u, etc etc. En komen we precies om 14.45 bij de gate aan waar het boarden net is begonnen. We hebben snel onze plekken gevonden en geïnstalleerd. En we hebben mazzel op onze rij van vier is een lege stoel en deze nemen we dan ook lekker in gebruik.

Om 15.00 spreekt de gezagvoerder aan met een excuses voor de vertraging die er nu is, maar dat we die zeker onderweg in zullen halen en naar verwachting 50 min eerder zullen landen dan gepland. Pff dat zou fijn zijn! Een kwartiertje later staan we nog steeds stil en spreekt de gezagvoerder weer, helaas mogen we niet voor 15.45 gaan taxiën en daar gaat onze tijd die we eerder aan zullen komen..
Over de vlucht kan ik kort zijn, het was een relaxte vlucht. Weinig turbulentie en gewoon lekker rustig. Maar toch altijd weer een hele zit. Na drie films en de pasta or chicken een ijsje en een broodje landen we om 17.15 lokale tijd op Boston AirPort een drie kwartier later dan gepland. En de woorden van de gezagvoerder zijn niet gezellig, 11 graden met harde wind en regen😩. Maar we zijn in the states! Bij de douane gaat het
In eerste instantie allemaal vlotjes. We zijn alle drie terugkerende op esta dus mogen aan een zuil ons aanmelden. Maar omdat we kaas bij hebben moeten we toch naar een loket. En laat dat nou nooit zo snel gaan in Amerika... zucht... ik  krijg weer een beetje het Disney gevoel zigzaggen door de lijntjes en naar een andere lijn gewezen worden. Daar staan wij natuurlijk weer in een verkeerde rij. Er is iets mis met diegene voor ons. En de beamte gaat zijn hokje uit en loopt samen met de passagier weg. En wij staan daar maar in de rij.. welgeteld 40 minuten staan we daar voor jan met due korte achternaam. Karina was wel via de andere rij gegaan en die heeft gelukkig de koffers al gepakt als we aankomen. Dus hop door naar de taxi plaatsen, en tsja het is echt nat en koud buiten... het is druk op de weg, we zitten midden in de spits en komen rond 19.45 aan bij het hotel. En krijgen een nette kamer met twee tweepersoonsbedden en een ruime badkamer.

We pakken wat uit, en gaan nog even op pad om een klein hapje te eten. Rond 21.30 zijn we weer in het hotel en gaan we lekker douche. Om 23.00 gaat bij mij het licht toch echt uit.. morgen lekker de stad in. Het weer zou wat beter worden. Ik hoop het! Want Savonds gaan we naar de Boston Red Sox! Tot morgen!

1. Heerlijk dat jullie er zijn. De formaliteiten bij aankomst vergen altijd wat geduld. Maar nu lekker genieten. Veel plezier!

2. Heerlijk jullie zijn er!!
    Jammer van het weer en vooral nu het hier prachtig eeer is!! Maar eie weet schijnt morgen de zon veel plezier

3. Yeah.....jullie zijn er. Heel veel plezier en geniet van de Red Sox game!!

4. Jammer van het weer, maar hé jullie zijn wel in de States! Heel veel plezier in Boston en super zo'n baseball game!!