donderdag 1 juni 2017

Dag 7 New York

We hebben echt heerlijk geslapen! Wat een opluchting, en als we de gordijnen openen zien we dag het een mooie dag gaat worden. We ontbijten met een donut en een kop thee. En pakken de metro naar het memorial museum. Hier is het nog best rustig en we staan om 10 uur binnen. Ik heb binnen geen foto's gemaakt. Ik heb me dood staan ergeren aan al die mensen die overal voor gaan staan met hun selfie stok. Het voelde voor mij een beetje respect loos. Dus heb helemaal geen foto's gemaakt. Maar wat een indruk heeft het op ons gemaakt. Ik had wel verwacht dat het iets van impact had maar zoveel had ik niet verwacht. We zijn denk ik wel drie uur binnen geweest. En als we buiten komen schijnt volop de zon! 



We lopen naar de Freedom tower en gaan in de rij staan. We zijn best snel aan de beurt. 
En als we in de lift staan begint het schouwspel al. We krijgen te zien hoe New York is opgebouwd en dan zijn we er! Het uitzicht is prachtig! Maar wat is het druk, ik denk dat ik toch liever naar Rockefeller ga of empire state building. Dit omdat je daar buiten staat en vind ik mooiere foto's krijgt.



Hierna zijn we rustig aan weer naar het hotel gelopen. En hebben we ons omgekleed want we waren niet helemaal voorbereid op het zonnige weer. Na ons omgekleed te hebben zijn we naar rockefellerplaza gegaan om een heerlijk ijsje van Ben en Jerry te halen. En zijn we naar central park gelopen. 



Daar zijn we heerlijk doorheen gelopen tot ongeveer de 80th street. Toen hielden onze voeten er mee op en hebben we de metro terug genomen. Nog even de Duncan donuts ingelopen voor het ontbijt voor morgen. En lekker de hotelkamer op gegaan. Een voor een gaan douche en lekker op bed film gekeken. We hebben ook gewoon twee tv's op de kamer. Eerst the proposal gekeken en daarna the devil weara Prada. Morgen gaan we richting Brooklyn/Wiliamsburg en de brooklynbridge.


7 opmerkingen:

  1. Ja zon! En 9/11 en het museum... zo indrukwekkend. Veel meer als ook ik van te voren had gedacht.
    En genoeg kilometers weer gemaakt. Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de kilometers die gaan goed! Heerlijk! En idd het was erg indrukwekkend. Ben blij dat ik ben geweest!

      Verwijderen
  2. Weer helemaal bijgelezen, fijn voor ons dat je toch blogt!
    Gelukkig mooie kamer nu en beter weer! In het
    Memorial moest ik ook een traantje wegpinken hoor, zo indrukwekkend!
    Veel plezier weer vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie dag! Met lekker weer, dat is genieten in NY!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n grote kamer...goed geregeld meiden. Wat een gave stad is het toch.....dit jaar weer niet ingepland maar moet er toch snel van gaan komen ๐Ÿ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha heerlijke stad! Echt een aanrader, dus doen๐Ÿ˜‚

      Verwijderen
  5. Wat lekker dat het zonnetje scheen.
    Wij vonden het 9/11 museum ook erg indrukwekkend. En inderdaad, echt heel stom dat sommige mensen daar lachend een selfie maken. Dan vraag ik me echt af wat je daar doet.
    Central Park blijft toch ook geweldig! Leuk dagje weer!

    BeantwoordenVerwijderen