donderdag 1 juni 2017

Dag 8 New York

Vandaag lukt het al wat beter om langer te slapen rond kwart over zeven half acht word ik wakker, als ik de gordijnen open doe schijnt het zonnetje al lekker. Vandaag hadden we het idee om naar wiliamsburg en Brooklyn te gaan. En over de Brooklyn brug terug naar het hotel te wandelen. 
Rond een uur of negen verlaten we het hotel. Het ontbijt bestaat weer uit een kop thee en een donut onderweg. We nemen de metro en stappen uit in Wiliamsburg op Bedford avenue. Wat een ontzettend leuke hippe buurt is Williamsburg. Overal leuke zitjes en leuke boektiekjes. Ook zijn er genoeg parkjes waar picknick tafels staan waar je kunt ontspannen. We lopen richting het water en nemen foto's van de skyline van Manhattan.




Daarna zetten we onze wandeling door Brooklyn door richting de Brooklyn bridge. Het zonnetje doet goed zijn best en het is een heerlijke temperatuur. Het is vanaf Wiliamsburg toch wat verder dan gedacht naar de Brooklyn bridge maar we lopen lekker door, en laten ons niet kennen. In Brooklyn en Wiliamsburg was het niet druk. Maar hoe dichter we bij de brug komen hoe drukker het word. We lopen de brug over en genieten van alle uitzichten.


Na deze wandeling ploffen we neer bij een Starbucks voor wat lekkers en wat te drinken. Daarna lopen we nog door het Financiële district. Er word tegen Trump gedemonstreerd.





Daarna gaan we met de metro terug naar het hotel. Bij het hotel aangekomen gaan we even naar de kamer om ons te verfrissen. Na een halfuurtje zijn Julia en ik opgeladen. Maar Karina ligt te slapen. We besluiten om samen nog ff op pad te gaan. We lopen over times square en zien een five Guy's. We besluiten hier een heerlijke burger te nemen. En lopen daarna weer terug naar het hotel. Op de terug weg lopen we langs Madison garden. En Julia en ik zijn gezellig aan de klets, ik loop over een rooster en mee sta ik in m'n blote kont. Een Marilyn monroe momentje volgens Juul 😂😂 er kwam
Net een metro onder ons door gereden en mijn jurken ging omhoog😂 oeps! We lagen dubbel van het lachen.
Rond een uur of half zes waren we weer in het hotel. Daar was Karina inmiddels wakker en zijn we met zijn alle op pad gegaan. Julia wilde graag nog naar het Chrysler building en grand central station. En ik had nog een missie, Tiffany en Co. In elke grote stad waar ik kom koop ik een sieraad bij Tiffany en co als herinnering. En het was moeilijk dit keer, vooral omdat ik met werk alleen een ketting en kleine oorbellen in mag. Dus dan houd ik daar altijd wel rekening mee met aankopen. Anders ligt het teveel in de kast en dat vind ik zonde. Maar ik ben geslaagd voor een mooie ketting! 
Foto volgt nog. 


Daarna zijn we naar grand central station en het Chrysler building geweest. Vervolgens nog een heerlijke pizza gehaald en die op de kamer opgegeten. En nu zijn we moe en voldaan. Dit was de laatste volle dag. Morgen nog een ochtend en dan zit het er weer op..








6 opmerkingen:

  1. Zo, wat een stappen! Heerlijke dag. Brooklyn is leuk, en het uitzicht op Manhattan vanaf daar fantastisch.
    Leuke aankoop, geniet ervan.
    Geniet nog van de laatste ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en ja soms kan je jezelf goed vergissen in de afstand.
    Heel wat kilometertjes gemaakt vandaag.
    En jeetje alweer de laatste volle dag,wat vliegt de tijd daar toch snel om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke dag! Brooklyn is zo leuk! Ik ben heel benieuwd naar de inhoud van je Tiffany's tasje.. 😉. Mooie grote winkel hebben ze in NY, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brooklyn is zeker leuk!
      De Tiffany's in New York is de grootste die ik bezocht, en mooi!

      Verwijderen
  4. Super dag, wat is het toch een geweldige stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, jullie hebben flink wat stapjes gezet! Zo leuk, over de Brooklyn Bridge lopen. Haha, Marilyn Monroe momentje 😂.
    Ben benieuwd naar je ketting.

    BeantwoordenVerwijderen