dinsdag 6 juni 2017

Dag 9 laatste beetje New York

Vandaag is alweer de laatste dag in New York. We staan op rond een uur of acht, en gaan ontbijten tegenover het hotel bij bread and butter. We nemen lekker een omelet en vers fruit. Hier kunnen we goed mee vooruit. Karina gaat alleen op pad en Juul en ik gaan samen de laatste cadeautjes scoren. We hebben om 12uur in het hotel afgesproken. Dan moeten we uitchecken. We lopen wat winkels langs en scoren al gauw alle cadeautjes voor thuis. Das mooi! Daarna lopen we richting times square. Want in een zijstraat, volgens mij 42th hebben we een coldstone gezien. En laat het toch lekker weer zijn! Wij lusten graag een ijsje!

Daarna lopen we weer richting het hotel. Karina is er ook net, we pakken de koffers in en gaan uitchecken. Als ik de rekening zie ben ik verbaasd. De 150$ die we extra moesten betalen voor de upgrade staat er niet op. Ik denk mond houden en tekenen! We hebben het hier heerlijk gehad! Dan lopen we richting Penn station we willen de trein van 12.45 hebben naar South Amboy. We lopen om 12.15 Penn station binnen, kaartjes hadden we al. Dus nu is het even wachten, en kijken op welk perron we moeten zijn. Dit komt pas tien min voor vertrek op de borden te staan. We moeten naar 14 en vertrekken 5 min te laat. Ik sms Ron dat we onderweg zijn, hij geeft aan er te zijn als de trein arriveerd.
En inderdaad als we aankomen staat Ron al te wachten. We gaan gezellig mee naar hun huis en drinken wat. En maken foto's met onze gekregen souvenirs.

We zijn rood wit blauw😂. Vervolgens wil Rick ons nog een mooi park laten zien. Hier gaan we naar toe, de rest vertrekt al richting Longhorn. Daar gaan we gezellig met een groep eten.
Het is een mooi park net een football veld, softbal veld en een strand. Rick verteld dat dit een fijne plek is met mooi weer in de vakantie en dat hier veel jongeren komen. Helaas geen foto's gemaakt. Daarna vertrekken Wij ook naar de longhorn. Het grootste deel is er al, maar Sara en Joan nog niet. Die zijn nog aan het werk op school. We beginnen al vast met bestellen. En ondertussen facetime ik even met thuis. Zodat de oma's even kunnen FaceTime. Die hebben elkaar al geen 15 jaar gezien. De FaceTime telefoon gaat heel de tafel rond en het is super gezellig! We eten en kletsen er lekker op los.

De manager komt op een gegeven moment vragen of we willen gaan afronden. Er zit nog een grote groep te wachten. Dus helaas moeten we afscheid nemen van de familie. Want wij hebben nog een ritje van anderhalf uur voor de boeg.

Het was erg leuk de familie weer gezien en gesproken te hebben. Hopelijk snel weer!
We stappen de auto in, en zetten de navigatie aan op Stamford. De TomTom zegt ongeveer anderhalf uur. En daar gaan we weer. Lekker beetje cruise muziekje aan op de applecarplay en gaan. Bij Manhattan komen we in de file om de Washington bridge over te gaan. Maar we hebben mooi zicht op de stad! Wat hebben we hier weer genoten!

We komen rond acht uur aan in het Hamton Inn in Stamford. We laden alle bagage uit en gaan nog even naar een walmart. Hier slenteren we lekker rond en kopen weer genoeg😂.
Rond half elf zijn we op de kamer terug en gaan we allemaal lekker douche en nietsen.
Rond 12uur gaat bij mij het licht uit en ga ik lekker slapen.

Owja een foto van mijn ketting voor de liefhebber😉

1. Mooie ketting! En een mazzeltje met de hotelrekening, altijd goed!
    Toevallig net nog gekeken waar er een Coldstone zit, hier in Daytona, ook maar eens bezoeken komende week. Leuke afsluiter zo met de familie. En inmiddels ben je dus weer thuis... terugreis blog je ook nog? Zo niet, alvast bedankt voor de blog en tot de volgende keer!

2. Mooie ketting en een mazzeltje mag ook wel eens!
    Leuk dat je de familie weer gezien hebt en wat was NY weer heerlijk!
    Op naar de volgende keer US!

3. Mazzel met de kamerrekening 😉. Gezellig etentje met de familie en mmmm, Coldstone Creamery. Mooie ketting trouwens!

4. Ooo maak ons gek de coldstone zo lekker.
    En wat een geluk met de rekening scheelt toch mooi weer.
    Gezellig om met heel de familie te eten,wel jammer dat je van tafel moest voor een andere groep.
    En wat een mooie ketting!!

5. Heerlijk ijs van Coldstone👍 Wat leuk en gezellig met de familie, maar dan komt toch het afscheid. Wat vliegt de tijd als je het leuk hebt. Welkom thuis